Köpvillkor

 

Betalningsalternativ

 

- Via Klarna Checkout kan du välja olika betalningsalternativ!

 

Faktura

Ingen fakturaavgift,  betala inom 14 dagar! Fakturan aktiveras samma dag som vi skickar varan!

 

Kontokredit

Samlingsfaktura med möjlighet att delbetala

 

Kortbetalning

VISA/Mastercard

 

Direktbetalning via bank

Läs mer om Klarna här!

 

Bankgiro -  (Swedbank)

Betala från Utlandet

BIC SWEDSESS

IBAN SE7880000832799449124727

 

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Genom att handla hos oss godkänner du att dina uppgifter används av myhomecollection.se

 

 

Leveransvillkor

 

- Frakt

Vi använder oss av DHL, Best transport och Postnord och paketet kommer till ditt närmsta ombud eller brevlåda. Uppge alltid ditt mobilnummer vid beställning så får du en sms-avisering när paketet finns klart att hämta. Glöm inte att ta med legitimation vid uthämtning!

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget!

Kunden är ansvarig för att Myhomecollection alltid är informerad om korrekt telefonnummer och leveransadress.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten,dhl eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 

 

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr + frakt för vårt arbete med hantering av varorna och andra kostander för oss.

Vid order över  1000:- så debiteras du 500:- +frakt

Vid beställning av pall tex möbler, större artiklas så debiteras du 1200:-

Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten! 

Vid hemkörning av leverans måste en reklamation av synligt skadad kartong ske på följesedeln och lämnas till chauffören, mycket viktigt!

Kommer paketet i retur till Myhomecollection pga. felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter blir paketet behandlat som: Ej uthämtade paket.

 

 

Försvunnen sändning

Har du inte mottagit din order måste de polisanmälas innan vi skickar nya varor. 

 

- Hem leverans!

Se till att vara på plats för leverans mellan 08.00-17.00! Gäller vardagar och lagervaror. Är du inte på plats kan de lämnas utanför med godkännande. Retur debiteras med 99:- 

 

- Leveranstid

Normal leveranstid är 2-5 dagar! Vid hög belastning kan de ta upp till 7 dagar!

Förseningar är tyvärr inget vi kan påverka, därför utgår ingen ersättning till dig som kund även om leveranstiden skulle dra ut på tiden.

 

Ångerrätt/Reklamation

 

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning om dom är i nyskick och oanvända. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits Undantag från detta är om varan är en beställningsvara. Du ser om varan är en beställningsvara i produktinformationen under produkten.  Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten.  Varan ska vara tillbaka hos oss 14 dagar efter att du ångrat ditt köp för att återbetalning ska ske.

 

Så här gör du för att returnera en ångrad beställning:

-maila till info@myhomecollection.se, berätta att du ångrar ditt köp med namn, ordernummer och vad du vill skicka tillbaka.

- De går INTE att ångra ditt köp via telefon!

-returen emballerar du i originalförpackning med avsedda skydd och inneremballage.

-du som kund står själv för returfrakten och anses betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort. OBS! Spara sändningsnummer för din egen skull tills varan är tillbaka hos oss.

-varan skickas till adressen nedan:

 

MyHomeCollection

Näckdjupsvägen 29 13239 Saltsjö-Boo

 

Paketet ska skickas direkt till lagret. Vi hämtar inte ut paket på andra ställen. 

 

AVBESTÄLLNING

När ordern är lagd sker processen automatiskt och det är därmed inte möjligt att göra en avbeställning. Du har däremot möjligheten att göra en retur direkt efter mottagandet av leveransen. Gäller även förhandsbokningar!

 

Övrigt

Direkt från leverantör till kund

 

I vissa fall skickas din beställning direkt från leverantören till dig som kund, utan att passera MyHomeCollection, så kallad dropshipping. Om du har beställt olika varor kan dessa komma i olika leveranser.

 

 

Förbeställning av produkter

Nyheter går att förbeställa om de står i produktinformationen.

Om du beställer lagervaror tillsammans med beställningsvaror skickas din beställning när allt finns inne.


Kampanjer

Om du köper din produkt under en kampanj och sedan vill returnera en vara så kommer priset att redigeras. Tex. Köper du tre produkter och betalar för två och skickar tillbaka en produkt så kommer du betala för båda dom produkterna du behåller. 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Produkter

Handla

Information