- 2-5 dagars leverans (vid hög belastning kan det ta upp till 7 dagar)
- DHL eller Postnord
- Fraktfritt på smycken
- Betala enkelt med Klarna
- 14dagars öppet köp
- Klarna
- Handlar du från utlandet så erbjuder vi faktura. Fakturan ska vara betald innan varorna skickas.
- Bankgiro - (Swedbank)
Betala från utlandet - BIC SWEDSESS, IBAN SE7880000832799449124727
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Få alltid hem varan innan du betalar
Betalningstid - alltid 14 dagar
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
Ladda ner dina fakturor från klarna.se
Möjlighet till delbetalning
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Få alltid hem varan innan du betalar
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
Vi använder oss av DHL och Postnord och paketet kommer till ditt närmsta ombud eller brevlåda. Uppge alltid ditt mobilnummer vid beställning så får du en sms-avisering när paketet finns klart att hämta. Glöm inte att ta med legitimation vid uthämtning!
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget!
Kunden är ansvarig för att Myhomecollection alltid är informerad om korrekt telefonnummer och leveransadress.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten,dhl eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr + frakt för vårt arbete med hantering av varorna och andra kostander för oss.
Vid order över 1000:- så debiteras du 500:- +frakt
Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten!
Kommer paketet i retur till Myhomecollection pga. felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter blir paketet behandlat som: Ej uthämtade paket.
Förseningar är tyvärr inget vi kan påverka, därför utgår ingen ersättning till dig som kund även om leveranstiden skulle dra ut på tiden.
Har du inte mottagit din order måste de polisanmälas innan vi skickar nya varor.
Så här gör du för att returnera en ångrad beställning:
- Maila till info@myhomecollection.se, berätta att du ångrar ditt köp med namn, ordernummer och vad du vill skicka tillbaka.
- Returen emballerar du i originalförpackning med avsedda skydd och inneremballage.
- Du som kund står själv för returfrakten och anses betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort. OBS! Spara sändningsnummer för din egen skull tills varan är tillbaka hos oss.
- Varan skickas till adressen nedan:
MyHomeCollection
Näckdjupsvägen 29 13239 Saltsjö-Boo
Paketet ska skickas direkt till lagret. Vi hämtar inte ut paket på andra ställen.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning om dom är i nyskick och oanvända. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Undantag från detta är om varan är en beställningsvara. Du ser om varan är en beställningsvara i produktinformationen under produkten. Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. Varan ska vara tillbaka hos oss 7 dagar efter att du ångrat ditt köp för att återbetalning ska ske.
När ordern är lagd sker processen automatiskt och det är därmed inte möjligt att göra en avbeställning. Du har däremot möjligheten att göra en retur direkt efter mottagandet av leveransen. Gäller även förhandsbokningar!
Direkt från leverantör till kund
I vissa fall skickas din beställning direkt från leverantören till dig som kund, utan att passera MyHomeCollection, så kallad dropshipping. Om du har beställt olika varor kan dessa komma i olika leveranser.
Vi reserverar oss emot felskrivningar och fel i lagersaldo.
Myhomecolletion är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörande. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl.a myndighets åtgärd eller underlåtenhet. nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, brand eller översvämning, omständigheter i vädret att framkomligheten försvåras, sabotage eller olyckshändelser av större omfattning.
Nyheter går att förbeställa om de står i produktinformationen.
Om du beställer lagervaror tillsammans med beställningsvaror skickas din beställning när allt finns inne.
Om du köper din produkt under en kampanj och sedan vill returnera en vara så kommer priset att redigeras. Tex. Köper du tre produkter och betalar för två och skickar tillbaka en produkt så kommer du betala för båda dom produkterna du behåller.
Myhomecollection.se äger rätten till alla bilder. Bilder får ej kopieras eller användas utan vårt godkännande. Våra produktbilder visas så exakta som möjligt, men vi kan ej garantera att det blir exakt då ljus och webbläsarinställningar kan påverka utseendet.
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Genom att handla hos oss godkänner du att dina uppgifter används av myhomecollection.se
Du kan alltid kontakta oss för borttagning av dina uppgifter eller avregistering av bla nyhetsbrev och erbjudanden.
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/