Köpvillkor

 

Betalningsalternativ

 

- Via Klarna Checkout kan du välja olika betalningsalternativ!

 

Faktura

Ingen fakturaavgift,  betala inom 14 dagar! Fakturan aktiveras samma dag som vi skickar varan!

 

Kontokredit

Samlingsfaktura med möjlighet att delbetala

 

Kortbetalning

VISA/Mastercard

 

Direktbetalning via bank

Läs mer om Klarna här!

 

Bankgiro -  (Swedbank)

Betala från Utlandet

BIC SWEDSESS

IBAN SE7880000832799449124727

 

 

Leveransvillkor

 

- Frakt

Vi använder oss av DHL och Postnord och paketet kommer till ditt närmsta ombud. Uppge alltid ditt mobilnummer vid beställning så får du en sms-avisering när paketet finns klart att hämta. Glöm inte att ta med legitimation vid uthämtning!

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget!

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten,dhl eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten!

Vid hemkörning av leverans måste en reklamation av synligt skadad kartong ske på följesedeln och lämnas till chauffören, mycket viktigt!

 

 

 

- Hämta din vara själv hos MyHomeCollection

   Mälarö Torg 8 178 30 Ekerö (Ridderheimsselection)

- Utkörning

Vi kör ut varor till kunder i Stockholm och storstockholm mot en avgift på 49:-

- Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 3 dagar! Vid beställning får ni ett preliminärt datum på den vara ni beställt!

Förseningar är tyvärr inget vi kan påverka, därför utgår ingen ersättning till dig som kund även om leveranstiden skulle dra ut på tiden.

 

Ångerrätt/Reklamation

 

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning om dom är i nyskick och oanvända. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Varan ska vara tillbaka hos oss 14 dagar efter att du ångrat ditt köp för att återbetalning ska ske.

 

Så här gör du för att returnera en ångrad beställning:

-maila till info@myhomecollection.se, berätta att du ångrar ditt köp med namn och ordernummer.

-returen emballerar du i originalförpackning med avsedda skydd och inneremballage.

-du som kund står själv för returfrakten och anses betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort. OBS! Spara sändningsnummer för din egen skull tills varan är tillbaka hos oss.

-varan skickas till adressen nedan:

 

MyHomeCollection

C/O Ridderheims Selection

Mälarö Torg 8

178 30 Ekerö

 

Övrigt

Direkt från leverantör till kund

 

I vissa fall skickas din beställning direkt från leverantören till dig som kund, utan att passera MyHomeCollection, så kallad dropshipping. Om du har beställt olika varor kan dessa komma i olika leveranser.

 

 

Förbeställning av produkter

Nyheter går att förbeställa om de står i produktinformationen.

Om du beställer lagervaror tillsammans med beställningsvaror skickas din beställning när allt finns inne.

 

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Produkter

Handla

Information